onsdag 1 juli 2009

Trodde inte att jag skulle få tårar i ögonen...

Mycket hade jag förväntat mig, men inte att jag skulle få tårar i ögonen första dagen på plats i Almedalen. Men så fick jag helt plötsligt en lucka på förmiddagen och klämde in ett litet seminarium hos Fryshuset om Energispridarpriset.

Och här såg jag vad ledarskap verkligen handlar om! Från scenen berättade 3 pristagare om sina projekt i Åre, Borlänge och Blekinge. Och det var när Ulf "Bitte" Appelqvist intog (för det var just vad han gjorde) scenen som tårarna kom.

Hans story? Det är ingen idé jag berättar för jag gör det aldrig lika bra som han.
Men med mig ut i vimlet har jag:
- Inget knäcker en berättelse om verkliga människor.
- Ledarskap handlar om att se människor, ge dem förtroende, låta dem få sin tid - och ge lite dem motstånd!
- och att det här med att dela ut pris är en bra grej. Det gör verkligen att kloka människors tankar och kunskap kan få chansen att inspirera fler.

Inte så märkvärdigt? Jo, det var just det det var.

/Malin

1 kommentar:

  1. Skulle vara intressant att få ta del av innehållet i det han gjort i alla fall!
    /A

    SvaraRadera