Torsdag eftermiddag och det känns som Almedalsveckan lite går in för landning. Visst det är fortfarande nästan fullt på föredraget om ”olika kön olika lön”. Det var vid lunchtid fullt drag på Donners plats. Men efter det att LOs, SACOs respektive TCOs ordföranden symboliskt höjt taket i a-kassan genom att luftsätta en stor ballong utformad som ett tak noterar jag hur nedpackningen börjat. Lokalerna där vi i går lyssnade på föredraget ”efter huvudavtalet” har rymts ut och möblerna håller på att demonteras. SACOs populära baristabar stänger under dagen. Om måndagens och tisdagens program innehöll 200-250 evenemang så finns det i morgon under hundra att välja på. Så nu börjar det finnas anledning att själv börja summera vad jag som ”Almedalsnewbie” har upplevt. Vad tar jag med mig och vad har jag lärt mig? Svaret på de frågorna har jag ännu inte, men det är dags att böra formulera dem.
//stefan
torsdag 2 juli 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar