torsdag 2 juli 2009

Kort och gott

Mc Donald´s talade om sitt klimatarbete idag. De sa: "-Vi vill inte bara vara ett trademark - vi vill vara ett trustmark också" och så kom det flera sköna oneliners:
"- Börja hos dig själv!"
"- Vi kan bli alltid bli bättre."
"- Det finns en skyldighet när man är en så stor aktör att påverka."

Det gav mig två tankar:
1. Varför tänker och agerar inte fler så? Alltså på riktigt!
2. Jag älskar när man kan säga så mycket med så få ord.

/Malin

PS. Jag glömde den här: "- Det är bättre att göra mindre framsteg som kan göra stor skillnad..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar