Mc Donald´s talade om sitt klimatarbete idag. De sa: "-Vi vill inte bara vara ett trademark - vi vill vara ett trustmark också" och så kom det flera sköna oneliners:
"- Börja hos dig själv!"
"- Vi kan bli alltid bli bättre."
"- Det finns en skyldighet när man är en så stor aktör att påverka."
Det gav mig två tankar:
1. Varför tänker och agerar inte fler så? Alltså på riktigt!
2. Jag älskar när man kan säga så mycket med så få ord.
/Malin
PS. Jag glömde den här: "- Det är bättre att göra mindre framsteg som kan göra stor skillnad..."
torsdag 2 juli 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar