Efter en intensiv första dag sitter jag just nu i gräset i Almedalen och väntar på att lyssna till mitt livs första partiledartal live. Det är dags varje kväll klockan 19.00. Ikväll är det Monas kväll här i Visby. Hennes ”förband”, i form av Marit Bergman, sjunger just nu. Bra, men det är ju inte riktigt därför alla sitter bänkade.
Här är fullt av folk. Sitter med fara för liv och lem mitt i något som tycks vara en förbifartsled. Än en kjol i pannan och än en ryggsäck som smackar till datorn…. Men vad gör jag inte för att dela med mig av mina upplevelser till dig.
Tjugo över sju och Marit stämmer upp i ännu en sång. Lite otålighet kan spåras i publiken. Fler seminarium väntar under kvällen och det är säkert fler med mig som vill hinna ta in ett eller ett par ord från Mona innan det är dags att rusa vidare.
Hörde just att det blir sång första halvtimmen. Det får mig ju att undra om Mona har svårt att fylla sin tid. Men det är väl ändå inte möjligt, Politiker brukar ju vara ena rackare på att prata, eller? OK, nu verkar det äntligen vara dags. Mona kliver in och inleder med: ”Underbara, underbara Marit. Tänk att ha en sådan i sin armé.”
Detta är tredje gången gillt för Mona i Almedalen blir jag upplyst om. Likaså att Törman åkt motorcykel från Kiruna och hit. Nu övergår hon till tyngre budskap såsom ordförandeskapet i EU och mänskliga rättigheter. Appropå bilkrisen citerar hon anställda från Trollhättan: "Bättre en SAAB på parkeringen, än Maud i regeringen".
Nu släpper jag bloggandet för idag och önskar god natt.
Anki, direkt från partiledartalet
onsdag 1 juli 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Gillar du inte Mona eller???
SvaraRaderaSöderbönan som också hellre har en SAAB på parkeringen.