Seminariet "Överlever den svenska modellen" inleds på ett ovanligt sätt med en gedigen ekonomiskhistorisk exposé. Jag noterar en bildningsambition från forskarna på Ratio som skiljer detta seminarium från andra. Annars utmärks det mesta här av tyckanden, mer eller mindre underbyggda. I diskussionen utmärker sig Dag Klackenberg med tankar om det goda samtalet mellan parterna, unikt för Sverige. Annars är tilltron till den svenska modellen stark hos båda parter, trots forskarnas försök att visa på problem med utanförskapet på den svenska arbetsmarknaden.
/Annika Elias
tisdag 30 juni 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar