fredag 26 juni 2009

Rör inte min lön

..är ju temat på Ledarnas seminarium på måndag och fredag i Almedalen.

Tillsammans med Almega presenterar vi en rapport om ungas inställningar till lönebildning.
Kortfattat handlar det om att unga i hög grad vill ha individuell lönesättning. Detta ställer både fack och arbetsgivare inför nya utmaningar när framtidens lönepolitik ska ta form.

Den visar att många unga i arbetslivet är missnöjda med dagens lönemodell. De känner inte att de kan påverka sin egen löneutveckling så mycket som de önskar.

Seminariet på måndag börjar 8.30 och du hittar oss på Hästgatan 12. På fredag kör vi mellan 10.30 - 12.00, samma adress.

/freja som är pressekreterare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar