måndag 29 juni 2009

Suck! Ibland känns vägen lång...

"På fem år, sedan 2004, har andelen kvinnliga chefer i svenska aktiebolag minskat från 32 till 25 procent." skriver DN.



Och ändå - på nå´t sätt blir jag extra stolt över mina kollegor som driver Ledarnas jobb med Framtidens Kvinnliga Ledare. Det är ett viktigt jobb att visa upp förebilder för de unga som ska vilja bli chefer. Och det är ett viktigt jobb att visa upp för arbetsgivarna att det går alldeles utmärkt att rekrytera chefer från hela befolkningen, inte bara från den halva som är män.

/Malin Bengtsson

1 kommentar:

  1. De facto stämmer inte DN:s artikel, andelen kvinnliga chefer har ökat. Läs korrigerande artikel på www.second-opinion.se. DN kommer även att följa upp detta med en rättelse.

    SvaraRadera