I nästa vecka ska jag debutera i Almedalen. Ja, det är inte så att jag ska hålla något seminarium, men för första gången ska jag på nära håll bevittna veckan då allt kretsar kring Visby. Det sägs att solen ska skina över oss. Det känns bra. Jag funderade för ett par veckor sedan, då regnet ihållande föll över oss, om det skulle vara lite som Hultsfredsfestivalen. Blött, gyttjigt och skavande gummistövlar. Men nu tycks det bli en lysande vecka på flera sätt.
Jag kommer förmedla till dig vad jag ser och hör under de tre dagar jag finns på plats i slutet av Almedals-veckan. Självklart ska jag delta vid Ledarnas seminarium på fredagen, men innan dess har jag åtminstone fått nys på åtta andra att besöka. Minglandet ska vara stort under vecka. Alla är där! Min uppgift är att med stor logga på ryggen, vara ambassadör för Ledarna. Jag hoppas knyta intressanta kontakter som på sikt kan gynna alla våra medlemmar när det gäller chefs- och ledarskapet.
På återhörande från Almedalen!
Anki Udd, ledarskapskonsult
P.S. I ärlighetens namn har jag inte varit på Hultsfredsfestivalen heller.
fredag 26 juni 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Heja Anki,
SvaraRaderaKeep up the good work!
/Krister, från ett soligt Solna